FAQ - Vanliga frågor & svar

Order

  • Var är min order?
    Ordern packas och skickas inom 1–3 arbetsdagar. Vid förskottsbetalning skickas ordern 1–3 dagar efter mottagen betalning.

  • Kan jag ändra eller makulera en lagd order?
    Nej, det går inte att ändra eller makulera en redan lagd order. Ej uthämtade paket debiteras med 250 kr. Vill du ångra ditt köp måste du hämta ut paketet och returnera det enligt ångerrätten.

  • Kan två beställningar skickas i samma paket?
    Nej, det är inte möjligt att slå ihop ordrar.

  • Hur gör jag en beställning?

    1. Sök upp produkten och ange antal.

    2. Klicka på ”Lägg i varukorgen”.

    3. Gå till varukorgen och kontrollera innehållet.

    4. Välj leverans- och betalningssätt.

    5. Fyll i korrekt information och slutför köpet.

  • Kan jag se mina tidigare ordrar?
    Ja, under ”Mina sidor” om du var inloggad vid köptillfället.

Leverans

  • Vad kostar frakten?
    Från 79 kr. Spårbar frakt: 99 kr. Tygprover skickas som brev 49 kr.

  • Kan jag ändra adressen på en order?
    Ja, gratis om ordern inte skickats. Efter att ordern är utlevererad kostar ändring 250 kr.

  • Levererar ni utanför Sverige?
    Ja, vi levererar internationellt.

  • Vad händer om jag har missat att hämta ut mitt paket
    Då kommer paketet åka tillbaka till oss och du kommer att få betala returfrakten.
    om du vill att vi ska skicka paketet på nytt så köp artikeln här nedan "Returfrakt + nytt utskick av paket"

Betalning

  • Vilka betalsätt finns?

    • Klarna: Kort, Swish, faktura.

    • Förskottsbetalning: Endast vid manuell order.

    • E-faktura: Endast för skola, region eller kommun.

    • Internationella betalningar:

      IBAN: SE9380000848069232712183
      BIC/SWIFT: SWEDSESS

 

Reklamation & Ångerrätt

  • Hur lång returrätt har jag?
    14 dagar. Gäller ej måttbeställda varor eller brutna förpackningar.

  • Vadkostar det att retunera:
    Att returnera en vara/varor kostar 99:- i returfrakt.

  • Hur gör jag en retur?
    Om du vill returnera en vara beställer du en returfrakt. (detta alternativ kan du inte välja om du även passar på att beställa nya varor)
    Om du vill returnera en vara och samtidigt beställa nya varor, välj alternativet 
    returfrakt+nytt utskick av paketet.

  • Återbetalning:
    Efter mottagen retur, ca 8 dagar efter orderdatum, på samma sätt som betalningen.

  • Reklamation:
    Vid felaktig eller skadad vara, kontakta kundservice. Vid godkänd reklamation står vi för frakt.

Företagsköp

  • Kan företag handla på Korps - Ravencraft?
    Ja, registrera konto som företag.

  • Grossistpriser:
    Finns vid större beställningar.

  • E-faktura:
    Kräver kontakt med kundservice. Uppge organisationsnummer, faktureringsadress, referensnummer m.m.

Mitt konto

  • Hur skapar jag ett konto?

    1. Klicka på ”Bli kund”.

    2. Välj privatkund eller företag.

    3. Fyll i dina uppgifter.

    4. Skapa användarnamn och lösenord.

    5. Klicka ”Registrera”.

  • Medlemsförmåner:
    Se orderhistorik, skapa favoritlistor och få tillgång till medlemsexklusiva kampanjer.

Om oss

  • Finns ni endast som webshop?
    Nej, vi har en lagerbutik i Söderköping.

  • Samarbeten:
    Vi välkomnar ansökningar från kreatörer med minst 1500 Instagramföljare som inspireras av vårt sortiment. Skicka din ansökan till info@korps.se